تبلیغات در ترفندستان
مشاهده RSS Feed

وری



یه روز همه چیز تموم میشه، اونروز دور نیست...

قِرِش بدیم ، قِرِش ندیم، مسئله اینست

امتیاز ها: 2 رای ها, 5.00 متوسط.
سلام
من همچنان خوبم
شمام مسلما باید خوب باشید که میتونید اینو بخونید

قِر
بله قِر !
در این سیاهه قِر رو براتون باز()میکنم
علف)
یکی از معروفتریناش که میگن در قسمت میانی بدن انسان و در ناحیه کمر هست!
چند تا از عبارات معروف در این زمینه ایناست مثلا:
قرش بده-----> کاربرد در مجالس عروسی و شادی و لهو و لعب:دی
که البته آخرین بار تو یه تالاری که شرف حضور داشتیم،عاغای هنرمند! در مقاطعی اینگونه میفرمودن:
قرش بِدِیییی (همزمان خودشم عملی اجرا میکرد)
قِر تو کمرش فراوونه---> یعنی قر تو کمرش فراوونه
حالا اینا که همش بی ربط بود:دی و فقط جهت پر کردن وقت شما عزیزان دل بود

اصل موضوع:
عااااااااغاااااا و خاااااانووووووم عزیز:
شاید شما اصولا اهل قِر باشید/نباشید و این عمل مردم پسندانه رو در اماکن و اوقات مختلف از جمله:
عروسی/تولد/ خوابگاه/ دور همی/ تو ماشین/ کنار جاده و هزار جای شناخته شده و ناشناخته دیگه انجام بدید اما:
لدفا همه جا قِرِش ندید! چرا؟
تا حالا تو اتوبان قِرِش دادید؟!!!
من امروز دادم! شما ندید، خطرناکه
امروز که جاده خیس و بارونی و ... بود ما با ماشین 180 درجه قرش دادیم و در کمال نا باوری یک آن دیدیم که به جای اونوری، اینوری شدیم
شرح ما وقع:
فاصله م با ماشین جلویی کم شد(7/8 متر) بعد با 100 تا زد رو ترمز، منم زدم اما تا بیاد بگیره ، دیدم که داریم
میخوریم بهش(به سه متریش رسیدم تقریبا)
در نتیجه ترمز رو بیشتر فشاریدم و باز در نتیجه چرخ راستمون به دلایل علمی که در مقال نمیگنجه قفلید(البته
کمی) و باز هم در نتیجه ماشین قرش داد و خب بالطبع باز هم در نتیجه() مام که تو ماشین بودیم قر خوردیم و
در جهت عکس حرکت ملت همیشه در صحنه (البته از نوع صحنه اتوبان) از لاین سه کشیده شدیم تو لاین یک و
متوقف شدیم! در همین لحظه یه پرایدیه که بیچاره هنگ کرده بود تو فاصله حدود سه متریمون دقیقا رو برومون
وایستاد! خدا خیرش بده وگرنه شاخ به شاخ رفته بودیم هوا
یه کمی خنده م گرفته بود:دی بعدشم یه کم هیجان و ترس و استرس و شکر خدا و بعدم سریع راه افتادم دور
زدم و ادامه مسیر و احتیاط بیشتر...



نتیجه عقلانی:
راننده گرامی، با رعایت فاصله طولی ، جان خود و سرنشینان و ملت بدبخت که دارن خوش و خندون تو جاده میرن رو حفظ کن
(انقدر از این سوزنا به خودم و از این جوالدوزا به شما زدم که فکر کنم به "آبکش" تغییر کاربری داده باشیم)
البته اوندفعه من راننده نبودم()
اینبارم خدا رحم کرد و در کمال تعجب به خیر گذشت، خدا خودش یه عقلی بهم/بهمون بده و خودش حفظمون کنه

زیاده عرضی نیست...
دسته بندی ها
دسته بندی نشده

نظرات

  1. immortals.girl آواتار ها
    4 پسندیدن
  2. siavash5 آواتار ها
    در این سیاهه قِر رو براتون باز()میکنم
    کسی منو صدا کرد؟؟:دی
    فاصله م با ماشین جلویی کم شد(7/8 متر) بعد با 100 تا زد رو ترمز، منم زدم اما تا بیاد بگیره ، دیدم که داریم
    میخوریم بهش(به سه متریش رسیدم تقریبا)
    خوب شد تو توهم موتور سواری نبودی
    وگرنه درو باز میکردی پاتو میکشیدی رو زمین که ماشین وایسه:دی

    توپ تانک فشفشه
    محسن جان دقت کن:دی
    4 پسندیدن
  3. IMAN.M2 آواتار ها
    همه عین ما ماشــــــــــین رو (همینطوری راست) نمیزنن به پشت 18 چــــــــــرخ (اونم فقط به خاطر یه گوشی)
    4 پسندیدن
  4. foofool آواتار ها
    ترمز ماشینت ای بی اسه؟:دی
    4 پسندیدن
  5. mohsen3672 آواتار ها
    دوس جونم:دی
    خوب شد تو توهم موتور سواری نبودی
    وگرنه درو باز میکردی پاتو میکشیدی رو زمین که ماشین وایسه:دی
    نه اتفاقا خیلی هم ریلکس بودم! درحدی که قشنگ امادگیشو داشتم و منتظر بودم یکی از کامیونا یا سواریا بیاد بزنه بهمون اما خب به خیر گذشت
    توپ تانک فشفشه
    محسن جان دقت کن:دی
    باشه :دی
    همه عین ما ماشــــــــــین رو (همینطوری راست) نمیزنن به پشت 18 چــــــــــرخ (اونم فقط به خاطر یه گوشی)
    :دی

    ترمز ماشینت ای بی اسه؟:دی
    ای بی اس رو که نمیدونم ، ولی پدالیه:لول
    ای بی اس چطوریه؟
    5 پسندیدن
  6. foofool آواتار ها
    ABS:دی
    آخه من شنیدم ترمزای معمولی رو باید بصورت بگیر ول کن:دی بگیری ولی ترمزای ای بی اس رو باید یه سره بگیری که چرخا قفل نکنه و ماشین نکشه
    4 پسندیدن
  7. IMAN.M2 آواتار ها
    آخه من شنیدم ترمزای معمولی رو باید بصورت بگیر ول کن:دی بگیری ولی ترمزای ای بی اس رو باید یه سره بگیری که چرخا قفل نکنه و ماشین نکشه
    محسن مگه نگفتی L90 سوار شدی (پَ یعنی نه دونی)
    2 پسندیدن
    پسندیدن keivan98, chio
  8. mohsen3672 آواتار ها
    ABS:دی
    آخه من شنیدم ترمزای معمولی رو باید بصورت بگیر ول کن:دی بگیری ولی ترمزای ای بی اس رو باید یه سره بگیری که چرخا قفل نکنه و ماشین نکشه
    خب این ABS رو بازش کن بینم چیه اخه!
    محسن مگه نگفتی L90 سوار شدی (پَ یعنی نه دونی)
    طراحی خودرو...:دی
    3 پسندیدن
  9. book lover آواتار ها
    در خودروهایی که فاقد ترمز ABS می باشند وقتی راننده پای خود را روی پدال ترمز بطور ناگهانی
    فشار دهد در صورتی که جاده لغزنده باشد خودرو تعادل خود را از دست خواهد داد اما سیستم
    ترمز ای بی اس ABS این نقص را برطرف کرده و اجازه قفل شدن کامل به چرخ را نمیدهد و باعث
    می شود که خودرو هم تعادل خود را از دست ندهد و هم سریعتر ترمز کند و بایستد ترمز گیری
    مطمئن و کنترل شده زمانی است بین مقاومت ایجاد شده توسط سیستم ترمز و مقاومت
    ایجاد شده توسط سیستم ترمز و مقاومت ایجاد شده توسط تایرها و سطح جاده رابطه زیر برقرارباشد

    مقاومت در سیستم ترمز <مقاومت بین سطح جاده و تایرها



    خب این ABS رو بازش کن بینم چیه اخه!
    Anti-lock braking system
    3 پسندیدن
    ویرایش‌شده November 3rd, 2013 در 22:50 توسط book lover
  10. IMAN.M2 آواتار ها
    طراحی خودرو...:دی
    چیییی چی میگی تو
    یادت میاد اون موقع همش مییییییگفتی هی ماشینمو دیروز بردم لاستیکاشو عوض کردم چی بود یه چیزایی میگفتی بعد نه دونی ترمز ABS چیه نکنه پراید سوار شدی
    2 پسندیدن
    پسندیدن foofool, chio
  11. foofool آواتار ها
    با تشکرویژه از گل گیسوی عزیز
    بعد نه دونی ترمز ABS چیه
    یعنی هنوز چندواحد دیگه محسن شناسی :دی باید پاس کنی!
    اما سیستم
    ترمز ای بی اس ABS این نقص را برطرف کرده و اجازه قفل شدن کامل به چرخ را نمیدهد
    اما محسن به زور این اجازه را به آنها میدهد:دیییییییییی
    3 پسندیدن
  12. IMAN.M2 آواتار ها
    یعنی هنوز چندواحد دیگه محسن شناسی :دی باید پاس کنی!
    ما که نفهمیدیم این چشه ای دی یاهو رو که بلاک کرد پروفایلشم بست(انجمن) نمیدونم این چِش شده
    2 پسندیدن
    پسندیدن foofool, chio
  13. chio آواتار ها
    خب این ABS رو بازش کن بینم چیه اخه!
    همون ABC حروف الفبای انگلیسیه ، فقط بجای c یاد نداشتن S گذاشتن

    فقط برای خنده
    محسن جون تو هم ؟ دی!
    2 پسندیدن
  14. foofool آواتار ها
    محسن جون تو هم ؟
    پس فکر کردی این موهاشو تو آسیاب سفید کرده؟:دی
    نمیدونم این چِش شده
    میخواد قرش بده:دی
    1 پسندیدن
  15. mohsen3672 آواتار ها
    در خودروهایی که فاقد ترمز ABS می باشند وقتی راننده پای خود را روی پدال ترمز بطور ناگهانی
    فشار دهد در صورتی که جاده لغزنده باشد خودرو تعادل خود را از دست خواهد داد اما سیستم
    ترمز ای بی اس ABS این نقص را برطرف کرده و اجازه قفل شدن کامل به چرخ را نمیدهد و باعث
    می شود که خودرو هم تعادل خود را از دست ندهد و هم سریعتر ترمز کند و بایستد ترمز گیری
    مطمئن و کنترل شده زمانی است بین مقاومت ایجاد شده توسط سیستم ترمز و مقاومت
    ایجاد شده توسط سیستم ترمز و مقاومت ایجاد شده توسط تایرها و سطح جاده رابطه زیر برقرارباشد

    مقاومت در سیستم ترمز <مقاومت بین سطح جاده و تایرها
    دوس جونم
    یه کم علمی بود، ولی مفید بود.فقط این "مقاومت" در سیستم ترمز و بین سطح جاده و تایر که گفتی، اینم بازش کن
    چیییی چی میگی تو
    یادت میاد اون موقع همش مییییییگفتی هی ماشینمو دیروز بردم لاستیکاشو عوض کردم چی بود یه چیزایی میگفتی بعد نه دونی ترمز ABS چیه نکنه پراید سوار شدی
    تایرهام که جاپونیه:دی(تئو پلاس)
    یعنی هنوز چندواحد دیگه محسن شناسی :دی باید پاس کنی!
    منم دارم رو محسن کار میکنم:دی ولی حرف این دکترای محسن شناسی رو گوش کنید:دی
    اما محسن به زور این اجازه را به آنها میدهد:دیییییییییی
    نه خو:دی در فرصت مقتضی میام بحث علمیشو باز میکنم(یعنی طوری بحثو جر جر میکنم که همه متوجه شید:دی)
    ما که نفهمیدیم این چشه ای دی یاهو رو که بلاک کرد پروفایلشم بست(انجمن) نمیدونم این چِش شده
    مام خوب متوجه نشدیم:دی ولی به قول فوفول ، احتمالا میخوام قرش بدم
    همون ABC حروف الفبای انگلیسیه ، فقط بجای c یاد نداشتن S گذاشتن

    فقط برای خنده
    ایول داش مهدی، منم میگم این همون ABC باید باشه، اینا گوش نمیگیرن
    محسن جون تو هم ؟ دی!
    مگه من دل ندارم؟!:دی
    پس فکر کردی این موهاشو تو آسیاب سفید کرده؟:دی
    تو گچ فروشی بود:دی
    3 پسندیدن
  16. foofool آواتار ها
    منم دارم رو محسن کار میکنم:دی
    به کدوم مرحله ش رسیدی؟:دی
    2 پسندیدن
  17. IMAN.M2 آواتار ها
    تایرهام که جاپونیه:دی(تئو پلاس)
    ننننننننننننه دروووووغ میگی یعنی از جاپون واست فرستادن
    نکنه باز اون ماشینتو میگی یه ماشین خارجی داشتی گفتی (البته مال خودم نیست دی: ) نکنی با اون رفتی دور دور کنی زدی داغونش کردی خخخخ
    مام خوب متوجه نشدیم:دی ولی به قول فوفول ، احتمالا میخوام قرش بدم
    مهلتش تموم شده باید 1 ماه دیگه بیای از این هفته تمام شعبه هایی که من میرفتم و تجهیزانی رو مصرف میکردیم و میخوردیم و میکشیدیم و ...تا این کمر وامونده یکم شُل بشه و بیشتر قر بده خخخخ
    تعطیل شد یعنی تعطیل کردم دی:

    0 پسندیدن
    ویرایش‌شده November 4th, 2013 در 13:33 توسط IMAN.M2
  18. mohsen3672 آواتار ها
    به کدوم مرحله ش رسیدی؟:دی
    مرحله 27، صد مرحله هست:دی
    ننننننننننننه دروووووغ میگی یعنی از جاپون واست فرستادن
    لول مگه هر کی تایر میخره ، از خارج میخره؟:دی رفتم تایر فروشی گرفتم
    نکنه باز اون ماشینتو میگی یه ماشین خارجی داشتی گفتی (البته مال خودم نیست دی: ) نکنی با اون رفتی دور دور کنی زدی داغونش کردی خخخخ
    نه بابا گفتم که به خیر گذشت
    مهلتش تموم شده باید 1 ماه دیگه بیای از این هفته تمام شعبه هایی که من میرفتم و تجهیزانی رو مصرف میکردیم و میخوردیم و میکشیدیم و ...تا این کمر وامونده یکم شُل بشه و بیشتر قر بده خخخخ
    تعطیل شد یعنی تعطیل کردم دی:
    عاورین عاورین
    یه پسره تهه پاورپوینتی که برای ارائه تو کلاس درست کرده بود، این کچل قرقریه رو گذاشته بود، خیلی لول بود
    -------------------------------------------
    خب حالا بحث منحرف شدن ماشین و ای بی اس و .... :
    سیستم ای بی اس یا همون ترمز ضد قفل(که عبارت اصلیش آلمانیه) برای رسیدن به حداکثر نیروی ترمز گیری ممکن، و جلوگیری از قفل شدن تایر هست، چون وقتی تایر قفل شه میزان ترمز گیری بر خلاف تصور عوام، از حداکثر تئوری، کمتر میشه و ...
    در نتیجه با بکارگیری یه سری سنسور در چرخ ها و یه سری سیستمها، تمام هدف اینه که چرخها حداکثر ترمز گیری رو که درمرز لغزش (همون قفل شدن تایر) هست داشته باشن و قفل هم نشن
    در مورد این حادثه، قضیه فقط ترمز نیست که باعث منحرف شدن ماشین بشه، بلکه توزیع وزن در سر چرخهاست
    سمت راست ماشینمون سنگینتر بود(چاقها اونور بودن:دی) در نتیجه نیروی ترمزی اونور بیشتر شد و حتی قبل از قفل شدن و این مسائل، ماشین کشیده شد به اونور و .....
    در خودروهای جدید و پیشرفته، سنسورهای نیرو سنج در سر هر چرخ و در قسمتهای مختلف بدنه قرار گرفته که نیروهای اعمالی به خودرو حول مرکز ثقل و .... رو کنترل میکنه و با مکانیزمهای مختلف مانع چپ شدن ، و همچنین منحرف شدن ماشین در شرایط مختلف میشن
    همچنین خودرو های چارچرخ محرک(مثل اکثر مدلهای آئودی) حتی روی سُر ترین جاده های یخی هم ، تقریبا نمیلغزن و ....
    ببخشید که زیاد شد(خلاصه ش کردم:دی)
    1 پسندیدن
    پسندیدن foofool
  19. IMAN.M2 آواتار ها
    لول مگه هر کی تایر میخره ، از خارج میخره؟:دی رفتم تایر فروشی گرفتم
    پَ اون چینییییییه
    نه بابا گفتم که به خیر گذشت
    مثل این که حادثه خوب میدونسته کجا خودشو خبر کنه

    عاورین عاورین
    یه پسره تهه پاورپوینتی که برای ارائه تو کلاس درست کرده بود، این کچل قرقریه رو گذاشته بود، خیلی لول بود
    اره اره باهاله
    سمت راست ماشینمون سنگینتر بود(چاقها اونور بودن:دی)
    چااق هاااا چرا هااا مگه چند نفر بودی
    همچنین خودرو های چارچرخ محرک(مثل اکثر مدلهای آئودی) حتی روی سُر ترین جاده های یخی هم ، تقریبا نمیلغزن و ....
    مدلهای آئودی
    نکنه مال تو پورشــــــــه هست
    1 پسندیدن
    پسندیدن foofool
  20. book lover آواتار ها
    دوس جونم
    یه کم علمی بود، ولی مفید بود.فقط این "مقاومت" در سیستم ترمز و بین سطح جاده و تایر که گفتی، اینم بازش کن
    خواهش میکنم
    نه نمیشه
    1 پسندیدن
    پسندیدن foofool
  21. Hamed 2000 آواتار ها
    خوب بود به خیر گذشت وگرنه بی بابا میشدیم اونقوت خر بیار و باقالی بار کن
    1 پسندیدن
    پسندیدن foofool
  22. foofool آواتار ها
    مرحله 27، صد مرحله هست:دی
    ما تو همون غول اولیش موندیم:دی
    1 پسندیدن
  23. mohsen3672 آواتار ها
    چااق هاااا چرا هااا مگه چند نفر
    5
    نه نمیشه
    منم میدونستم نمیشه:دی
    خوب بود به خیر گذشت وگرنه بی بابا میشدیم اونقوت خر بیار و باقالی بار کن
    2 پسندیدن

اکنون ساعت 18:13 برپایه‌ی ساعت جهانی (GMT +3.5) می‌باشد.

تبلیغات متنی

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه‌ی سایت، جدیدترین ترفندها، نقد و بررسی‌ها و مطالب مدرسه فناوری به طور خودکار به ایمیل شما ارسال می‌شود. بعد از کلیک بر روی دکمه‌ی «مشترک شوید»، بایستی کد داخل تصویر را وارد کرده، سپس به صندوق ایمیل خود مراجعه کنید و روی لینک تأیید کلیک کنید تا اشتراک شما نهایی شود.

کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به وب سایت ترفندستان است. برداشت مطالب و تصاویر تنها با ذکر نام ترفندستان مجاز است.