[تنها اعضای سایت قادر به دیدن لینک‌ها هستند. ]




به گزارش ترفندستان, به نقل از کلوبیک, بعد از پرداخت با بازشناسی چهره و یا کانکشن به یک سایت با سلفی و شناسائی چهره خودکار مسافرین در مرزها اکنون یک فست فود قادر است از روی چهره مشتری انچه را که وی سفارش خواهد داد را حدس بزند.

شرکت Baidu که در غرب به گوگل چینی معروف است, بطور ازمایشی یکی از رستورانهای KFC در پکن را به ترمینالهای سفارش هوشمند مجهز ساخته است. اگر شما یک مرد جوان حدود بیست سال باشید, این دستگاه سفارش هوشمند به شما یک منو با همبرگر مرغ و بال مرغ و کوکاکولا پیشنهاد خواهد کرد و اگر یک خانم حدود پنجاه سال باشید, میتوانید انتظار داشته باشید که به شمایک سوپ غلات و شیر سویا را پیشنهاد کند.

ایا مشتریان از این پیشنهادات استقبال خواهند کرد ؟ نتیجه ازمایش اینرا معلوم خواهد کرد و در هر حال مشتری میتواند این پیشنهاد را رد کرده و انچه را که خود مایل است سفارش دهد.

و اما قابلیت دیگر این ترمینالهای Baidu در این است که چهره مشتریان را بخاطر سپرده و تاریخچه سفارشهای انان را ذخیره میکند و بدینگونه هر زمان که مشتری مجددا رجوع کند به او پیشنهاد همان چیزی که اخرین بار سفارش داده بوده را خواهد کرد.

انگیزه KFC از استفاده از این فناوری روشن است. داده ها را گرد میاورد و اماری از عادات مشتریانش تهیه میکند. اما افزودن اطلاعات مربوط به سن و جنسیت مشتریان در پشت هر رسید به این اطلاعات ارزش بیشتری میافزاید.

این خبر انحصارا برای ترفندستان ترجمه شده و کلیه حقوق مادی و معنوی ان مربوط و متعلق به وب سایت ترفندستان است. کپی این خبر فقط با قید نام ترفندستان مجاز است.